کدام خودروساز قطعات يدکي بي‌کيفيت عرضه مي‌کرد؟
 

 چندي پيش در حالي معاون سازمان استاندارد از تذکر به يک خودروساز بزرگ به دليل استفاده از قطعات يدکي بي‌کيفيت در شبکه خدمات پس از فروش خبر داد که تنها دو شرکت ايساکو و سايپا يدک در حوزه تامين و توزيع قطعات يدکي خودروسازان بزرگ فعال هستند.
حدود يک ماه پيش معاون نظارت بر اجراي استاندارد سازمان ملي استاندارد ايران اظهار کرد که به شرکت تامين کننده قطعات يک خودروساز بزرگ هشدار داده شد که در صورت تکرار تخلف استفاده از قطعات يدکي بي‌کيفيت، مسوول ارشد شرکت مربوطه به دادگاه معرفي خواهد شد.
به گفته بهادر کاظمي، اين شرکت تامين کننده قطعات در دوره‌اي قطعات يدکي بي‌کيفيت که بعضا از چين وارد شده را در بسته‌بندي‌هاي خود در شبکه خدمات پس از فروش اين خودروساز بزرگ توزيع کرده است.
اگرچه در آن زمان معاون استاندارد اشاره مستقيمي به نام شرکت مربوطه نکرد اما ايران خودرو و سايپا دو خودروساز بزرگ کشور هستند که شرکت‌هاي ايساکو و سايپا يدک نيز وظيفه تامين و توزيع قطعات يدکي اين شرکت‌ها را بر عهده دارند.

نکته قابل توجه در اين زمينه آن بود که چند روز پس از اظهارات معاون سازمان استاندارد، شرکت ايساکو در اطلاعيه‌اي از مردم خواست براي اطمينان از اصل و استاندارد بودن قطعات يدکي، تنها از قطعات توزيع شده در شبکه خدمات پس از فروش اين شرکت استفاده کنند.
انتشار اين اطلاعيه‌ در حالي صورت گرفت که يک عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي از صدور اطلاعيه‌هايي از سوي دو خودروساز بزرگ کشور درباره برخورد با نمايندگي‌هاي فروش متخلف انتقاد کرده بود.
علي خاکساري اظهار کرده بود: در شرايطي که برخي نمايندگي‌هاي فروش خودروسازان بزرگ محصولات را گرانتر از نرخ مصوب عرضه مي‌کنند، انتشار اخباري مبني بر برخورد با اين تخلفات مصداق انحرا ف در افکار عمومي است.
به گفته وي خودروسازان عزم واقعي براي برخورد با تخلفات نمايندگي‌هاي فروش خودرو را ندارند اما به دليل آنکه برخي از مردم از تخلفات نمايندگي‌هاي فروش خودروسازان آگاه و ناراضي هستند، برخي خودروسازان مي‌خواهند با انتشار چنين اخباري جو عمومي جامعه را تلطيف کرده و از خود رفع مسئوليت کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 200
بازدید دیروز : 17
بازدید هفته : 217
بازدید ماه : 13145
بازدید کل : 462859
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2